- Strona pocz±tkowa
- Komentarz praktyczny do Nowego Testamentu EWANGELIA WEDĹUG ĹWIÄÂTEGO JANA
- PHP 101 praktycznych skryptow e book Helion
- Roberts Nora Minikolekcja Nory Roberts BśÂćÂkitne wzgórza
- Baldacci Dav
- Banks, Iain Culture 06 Inversions
- Cabot Particia Amazonka
- Alan Dean Foster The Mocking Program (v5.0) (pdf)
- Atrocitas Aqua Horrors of the Deep (Anthiology)
- Docc Hilford Our Magic Edited
- Crymsyn Hart Immortal Desires (pdf)
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- fotoexpress.htw.pl
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Ten nieuświadomiony charakter pp powoduje, iż trudno jest świadomie ją kontrolować i zastosować w praktyce jako
zmysł dodatkowy. Może się zdarzyć, że pogorszą się warunki niezbędne dla percepcji pozazmysłowej, czyniąc ją
zawodną; postrzegająca osoba może nie zauważyć tego pogorszenia.
Na szczęście to, o czym powiedzieliśmy w poprzednich rozdziałach, tylko z zastrzeżeniem jest prawidłowe. Nie
jesteśmy w stanie rozpoznać zdarzeń percepcji pozazmysłowej na podstawie cech charakterystycznych. Niektórzy ludzie,
posiadający wystarczające doświadczenie pp, nauczyli się na podstawie pewnych subiektywnych cech określać, kiedy ich
percepcja pozazmysłowa pracuje niezawodnie. To nie jest wcale łatwe i takie określanie nie zawsze jest bezbłędne.
Potrzebne jest wielkie doświadczenie i najstaranniejsza uwaga, żeby nie przeoczyć słabych cech rozróżniających. Jednak
wraz ze wzrostem doświadczenia jest przecież możliwe identyfikowanie prawdziwych impresji pp.
O różnorodności form zdarzeń percepcji pozazmysłowej
Brak charakterystycznej cechy percepcji pozazmysłowej jest przyczyną różnorodności form, w których może się zdarzyć.
Nie ma ona własnego pojazdu", musi więc pożyczać go od innych. Pojazdem owym może być sen, nieokreślone uczucie
lub zdarzenie halucynacyjne, w którym któryś ze zmysłów bierze udział, jak również może to być reakcja zachowania lub
inna reakcja ciała.
Na informację pp reaguje się w taki sposób, na jaki umysł postrzegającego jest przygotowany.
Człowiek o wizualnym typie (taki, który woli oglądać i łatwiej zapamiętuje, który chętniej czyta lub obserwuje) lub taki,
którego uwaga w danej chwili skierowana jest na wizualną formę przeżywania, prawdopodobnie uzna percepcję
pozazmysłową za wizję. Typ akustyczny (który polega na tym, co usłyszy) przyjmie percepcję pozazmysłową raczej jako
słyszenie głosów. Typ motoryczny (zorientowany na akcję lub rozluzniający się podczas zajęć w czasie wolnym) przeżyje
pp prawdopodobnie w formie, która jest zgodna z jego zainteresowaniami.
Przedstawmy tę różnorodność na przykładzie. Proszę sobie wyobrazić hipotetyczny przypadek pana E., który przeżywa
percepcję pozazmysłową i dzięki niej znajduje ukryty skarb (przyjmujemy, że w tym zdarzeniu rzeczywiście wystąpi
percepcja pozazmysłową): skarb jest rzeczywiście znaleziony patrz warunek 1, str. 25; oprócz tego pan E. nie wiedział
o istnieniu skarbu warunek 2. Przypadek pana E. mógłby wystąpić w wielu formach, to znaczy:
* mógłby po prostu mieć żywą wizję skarbu i miejsca, gdzie był zakopany. Jest to percepcja pozazmysłową w normalnym
wizualnym przypadku;
* mógłby mieć wizję zmarłego, który milcząc, prowadzi go na miejsce i gestami pokazuje, gdzie należy kopać. Jest to
wizualny przypadek z dramatycznym akcentem;
* mógłby mieć wizję zmarłego, który mówi mu, gdzie leży zakopany skarb. Jest to kombinowany, wizualny i akustyczny,
przypadek z dramatycznym akcentem;
* mógłby tylko usłyszeć głos ducha", który opowiada mu o skarbie. To czysto akustyczny przypadek z dramatycznym
akcentem;
* mógłby sobie nagle przypomnieć", że w swoim wcześniejszym życiu zakopał tam skarb. To zniekształcenie przypadku
zgodne z przekonaniami człowieka, który wierzy w swoją wcześniejszą inkarnację;
* mógłby mieć kontakt z istotą z innej planety, która opowiada mu o skarbie. Jest to zniekształcenie przypadku zgodne z
zainteresowaniami i systemem wiary człowieka;
* mógłby mieć sen, w którym widzi łajno w jakimś miejscu i postanawia tam kopać. Byłby to symbolicznie zniekształcony
wizualny przypadek; zgodnie z praktyką tłumaczenia snów ekskrementy łączą się często ze złotem;
* mógłby we śnie tylko czuć fekalia. Symboliczny wyraz przypadku wąchania;
* mógłby mieć sen, w którym Bóg w nagrodę za uczciwe życie opowiada o skarbie. To symboliczne zniekształcenie, w
którym bierze udział religijny obraz;
* mógłby poczuć mocne bicie serca i zacząć się pocić, gdyby przechodził nad miejscem, gdzie leży skarb. To percepcja
pozazmysłową, która przyjmuje formę reakcji fizjologicznych;
* mógłby czuć nie wyjaśniony pęd do kopania w jakimś miejscu. Jest to percepcja pozazmysłową w formie reakcji
motorycznej;
* mógłby znalezć skarb za pomocą różdżki. To również reakcja motoryczna, lecz w innej formie;
* mógłby pisać automatycznie" i w ten sposób otrzymać informację o skarbie reakcja motoryczna w innej formie;
* mógłby patrzeć w kryształową kulę i tam ujrzeć skarb w odbijającym się świetle. To przypadek wizualny w innej formie.
Moglibyśmy przedstawić niezliczone dalsze sposoby uzyskania informacji o skarbie ale nie o to tu chodzi. Możliwości
rozciągają się od całkowicie nieświadomych form (jak nieokreślone tylko przeczucie") do zdarzeń ze wzrastającym
stopniem świadomości: od niejasnych przypuszczeń, nie wyjaśnionych impulsów (coś czynić), snów i innych przeżyć w
stanach półświadomości do przemożnych, zaskakująco żywych przypadków z bogatym doświadczeniem uczuć, których
intensywność wychodzi nieraz ponad to, co się normalnie czuje w stanie świadomości.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]